13 Şubat 2009 Cuma

SEVGİNİZİ ARTIRMANIN 55 YOLU

SEVGİNİZİ ARTIRMANIN 55 YOLU



1- ONU SEVDİĞİNİZİ VE ONA DEĞER VERDİĞİNİZİ SIK SIK BELLİ EDİN

2- ONA ARA SIRA ÖZEL BİR HEDİYE VERİN

3- BİR ARKADAŞA İHTİYACI OLDUĞUNDA MUTLAKA ONUN YANINDA BULUNUN

4- ONA HER ZAMAN İÇİN VAKİT AYIRIN

5- SIK SIK ONUNLA YÜRÜYÜŞE ÇIKIP KONUŞUN

6- BİRLİKTE YEMEK YEMEK İÇİN DIŞARI ÇIKIN

7- ÖZEL GÜNLERİNDE KESİNLİKLE HATIRLAYIN

8- KONUŞURKEN TAMAMEN ONU DİNLEYİN

9- KONUŞURKEN TAMAMEN SAMİMİ KONUŞUN

10- ONA KESİNLİKLE YALAN SÖYLEMEYİN

11- KONUŞURKEN KESİNLİKLE GÖZÜNE BAKIN

12- ONUN İYİ ÖZELLİKLERİNİ KEŞFETMEYE ÇALIŞIN

13- ONUN ÜZÜNTÜLERİNİ VE DERTLERİNİ DİNLEYİN

14- ONUN SİZE TAMAMEN GÜVENMESİNİ SAĞLAYIN

15- BOŞ ZAMANLARINIZI ONA AYIRMAYA ÇALIŞIN

16- ONUN İÇİN FEDAKARLIKTA BULUNMAKTAN KAÇINMAYIN

17- ONUN ARKADAŞLARI İLE TANIŞIN

18- TATİL İÇİN BİRLİKTE PROGRAM YAPIN

19- UZUN SÜRE AYRI KALMAYIN

20- ONU ANLADIĞINIZI HİSSETTİRİN

21- ONUN SEVMEDİĞİ ŞEYLERİ ÖĞRENİN

22- ONU DEĞİŞTİRMEK YERİNE ÖNCE KENDİNİZİ DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜN

23- ONUN HOŞUNA GİDEN ŞEYLERİN BİR LİSTESİNİ YAPIN

24- YARINLAR İÇİN BİRLİKTE PLAN YAPIN

25- HAYAL VE DÜŞÜNCELERİNİZİ ONUNLA PAYLAŞIN

26- ONA KIZDIĞINIZDA ONUNLA HEMEN KONUŞMAYA ÇALIŞIN

27- YAPTIKLARI HAKKINDA TAHMİNDE BULUNMAK YERİNE ONUNLA İLETİŞİM KURUN

28- ONUN KAYGILARINI ANLAMAYA ÇALIŞIN

29- ONUNLA BİR ÇOK ORTAK YÖNÜNÜZ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜN

30- İYİ YÖNLERİNİ SIK SIK AKLINIZA GETİRİN

31- ONU HER ZAMAN İÇİN KONTROL ETMEYE ÇALIŞMAYIN

32- KENDİNİ İFADE ETMESİNE SIK SIK İZİN VERİN

33- ONUN HAYATINDAKİ ZORLUKLARI SIK SIK HATIRLAYIN

34- BAŞARILARINI TAKDİR EDİN

35- YANINDA OLDUĞUNUZU HİSSETTİRİN

36- DUYGULARINA ÖNCELİK TANIYIN

37- ONU OLDUĞU GİBİ KABUL ETMEYE ÇALIŞIN

38- ELEŞTİRMEYİN ONA KÖTÜ ŞEY SÖYLEMEYİN

39- ONUN İÇİN ÖZEL OLAN NEDİR ? ONU BULUN

40- ONUN SEVDİĞİ ŞARKILARI ÖĞRENİN VE BİRLİKTE DİNLEYİN

41- ONA BİR KİTAP ALIN VE ONUN İÇİN İMZALAYIN

42- ONA İLTİFAT ETMEYİ UNUTMAYIN

43- HATA YAPTIĞINIZDA ONDAN GECİKMEDEN ÖZÜR DİLEYİN

44- İYİLİĞİ KARŞISINDA TEŞEKKÜR ETMEYİ UNUTMAYIN

45- HATALARINI BÜYÜTMEYİN VE ONA KARŞI HATA YAPMAMAYA ÇALIŞIN

46- ONUN HAKKINDA İYİMSER OLUN , İYİ DÜŞÜNCELERİNİZİ PEKİŞTİRİN

47- ONUN HAKKINDAKİ İYİ DÜŞÜNCELERİNİZİ DİĞER İNSANLARA SÖYLEYİN

48- GÜCENDİĞİNİZDE ONDAN KAÇMAYA ÇALIŞMAYIN

49- ONUN YERİNE SIK SIK KENDİNİZİ KOYUN

50- ENDİŞELERİNİZİ RAHATÇA SÖYLEYİN

51- ONA BİRAZ DAHA ZAMAN TANIYIN

52- ONUN İÇİN YAPTIKLARINIZA BİR YENİSİNİ EKLEYİN

53- HERŞEY BİTTİĞİNDE ONA BİR ŞANS DAHA TANIYIN

54- HAYATINIZIN HER AŞAMASINDA ONU DA DÜŞÜNÜN

55- KİŞİLİĞİNE ÖNEM VERİN , DUYGULARINI ANLAMAYA ÇALIŞIN



2- STRESİNİZİ AZALTMANIN YOLLARI



1-KENDİNİZE DİNLENMEK İÇİN BİRAZ VAKİT AYIRIN

2- DIŞARI ÇIKIP TEMİZ HAVADA BİRAZ YÜRÜYÜN

3- SEVDİĞİNİZ BİR ARKADAŞINIZ İLE SOHBET EDİN

4- SEVDİĞİNİZ BİR MÜZİĞİ DİNLEYİN

5- HAYATINIZDA İYİ GİDEN ŞEYLERİ GÖZÜNÜZÜN ÖNÜNE GETİRİN

6- SİZİ SEVEN İNSANLARIN VARLIĞINI DÜŞÜNÜN

7- HAYATTA YAPILACAK ÇOK GÜZEL ŞEYLER OLDUĞUNU DÜŞÜNÜN

8- SİZİ ANLAYACAK BİRİLERİNİN MUTLAKA OLDUĞUNU AKLINIZA GETİRİN

9- FİZİKSEL AKTİVİTEDE BULUNARAK KASLARINIZI GEVŞETİN

10- GEREKLİ MİKTARDA UYUMAYI İHMAL ETMEYİN

11- İŞİNİZDEKİ KONULARI ASLA EVE TAŞIMAYIN

12- YAPAMAYACAĞINIZ ŞEYLER İÇİN SÖZ VERMEYİN

13- YORULDUĞUNUZU HİSSETTİĞİNİZDE DİNLENMEK İÇİN BİR ARA VERİN

14- YEMEK YEME DÜZENİNİZİ AKSATMAYIN

15- BİR PARKTA VEYA YEŞİL ALANDA YÜRÜYÜŞE ÇIKIN

16- ARA SIRA GÜZEL BİR FİLM İZLEYİN VEYA TİYATROYA GİDİN

17- İŞ HAYATINIZDA HİÇ BİR ŞEYİN SİZİN SAĞLIĞINIZDAN DAHA ÖNEMLİ OLMADIĞINI DÜŞÜNÜN

18- EVE GELDİĞİNİZDE BİR DUŞ ALIP RAHATLAYIN

19- BİR ARKADAŞINIZ İLE OTURUP BİR FİNCAN KAHVE İÇİN

20- ZOR ANLARDA PANİK YAPMADAN HERŞEYİN YOLUNDA GİDECEĞİNİ DÜŞÜNÜN

21- BİR KOLTUĞA OTURUP DERİN BİR NEFES ALIN VE SAKİNLEŞMEYE ÇALIŞIN

22- AŞIRI MİKTARDA ÇAY KAHVE İÇMEKTEN KAÇININ

23- SIKINTILARINIZI BAŞKALARI İLE PAYLAŞMAYI UNUTMAYIN

24- HAFTA SONU BALIK TUTMAYA VEYA YÜZMEYE GİDİN

25- SABAHLARI ERKENDEN YÜRÜYÜŞE ÇIKIN

26- BİR KİŞİ HAKKINDA KARAR VERİRKEN İYİ YÖNLERİNİ DÜŞÜNÜN

27- GÜLER YÜZLÜ DAVRANMAYI UNUTMAYIN

28- İNSANLAR İLE İLİŞKİLERİNİZİ SAĞLAMLAŞTIRIN

29- İNSANLAR İLE ANLAŞMAZLIKLARDA MUHAKKAK BİR ÇÖZÜM YOLU OLDUĞUNU UNUTMAYIN.

30- İNSANLAR İLE BOZULAN İLİŞKİLERİNİZİ ZAMAN GEÇMEDEN DÜZELTMEYE ÇALIŞIN.

31- KARAMSARLIK YERİNE OLAYLARA OLUMLU BAKMAYI ÖĞRENİN VE BAZI ŞEYLERİ ZAMANA BIRAKIN

32-KENDİNİZE VE BAŞKALARINA KARŞI SUÇLAYICI VE YARGILAYICI OLMAYIN

33-EVİNİZDE VEYA İŞYERİNİZDE ÇİÇEK YETİŞTİRİN VE ONLARIN BAKIMINI YAPIN.

34-HOBİLERİNİZİ ARTIRIN , BOŞ KALMADAN BİR ŞEYLERLE UĞRAŞIN

35-HAYATIN GÜNLÜK AKIŞINDA SİZİ RAHATLATACAK BİR ŞEYLER OKUMAYI UNUTMAYIN

36-İŞLER YOĞUNLAŞTIĞINDA BİR KOLTUĞA OTURUP, KASLARINIZI GEVŞETİP , GÖZLERİNİZİ KAPATARAK KENDİNİZİ GÜZEL BİR YERDE HAYAL EDİN

37-YAPAMADIKLARINIZ KONUSUNDA ENDİŞELENMEK YERİNE ONLARI YAPMAK İÇİN SIRAYA KOYUN

38-GÜZEL ŞEYLERİ İNSANLARLA PAYLAŞIN

39-SİNİRLENMENİN VE TELAŞLANMANIN HİÇBİR ŞEYİ HALLETMEYECEĞİNİ UNUTMAYIN

40-GEREKTİĞİNDE BAŞKALARINDAN YARDIM ALMAYI UNUTMAYIN



3-OKUL BAŞARISI İÇİN



1- SORUMLULUK DUYGUSUNU ARTIRMAYA ÇALIŞIN

2- YAŞINA UYGUN YAPABİLECEĞİ GÖREVLER VERİN

3- BAŞARILI OLMUŞ KİŞİLERİ ONA SEVDİRİN VE ÖRNEK GÖSTERİN

4- KENDİNE GÜVENMESİNİ SAĞLAYIN

5- OKUL ARKADAŞLARI İLE İYİ İLİŞKİLER KURMASINI SAĞLAYIN

6- ONDAN YAPAMAYACAĞI ŞEYLERİ İSTEMEYİN

7- ONA YAŞINDAN VE OLDUĞUNDAN DAHA KÜÇÜKMÜŞ GİBİ DAVRANMAYIN

8- ONUN İLE BİRLİKTE VAKİT GEÇİRİN , KENDİNİ İFADE ETMESİNİ SAĞLAYIN

9- UYGUN OLMAYAN ARKADAŞLARINI ONUNLA KONUŞUN

10- MADDE KULLANIMINDAN UZAK KALMASINI SAĞLAYIN

11- DERS İÇİN YETERLİ VAKİT AYIRMASINDA ONA YARDIMCI OLUN

12- ONUN OKUL BAŞARILARINI UYGUN BİR ŞEKİLDE ÖDÜLLENDİRİN

13- ONA HER ZAMAN CESARET VERİN , DESTEKLEYİN

14- BAŞARISIZLIKLARI İÇİN KONUŞUN , ONU BAŞARIYA MOTİVE EDİN

15- ÖĞRETMENİ İLE ONUN HAKKINDA SIK SIK İLETİŞİME GİRİN

16- ÖĞRETMENİNİN ONUN HAKKINDAKİ ÖNERİLERİNİ DİKKATE ALIN

17- HAYATTA DÜZENLİ VE PROGRAMLI OLMASINA YARDIMCI OLUN

18- ONUN STRES FAKTÖRLERİNİ HESABA KATIN , PSİKOLOJİK DURUMUNA DİKKAT EDİN

19- AİLE İÇİ HUZURU VE SEVGİ ORTAMINI ONUN İÇİN HAZIRLAYIN

20- ANNE VE BABA BİRLİKTE DERSLERİ KONUSUNDA DESTEK OLUN

21- DERS ÇALIŞMA HARİCİ ZAMANLARDA DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN

22- ONU OKUMAYA TEŞVİK EDİN, OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMASINA YARDIMCI OLUN

23- ONA UYGUN DİKKATİNİ DAĞITMAYACAK BİR DERS ÇALIŞMA ORTAMI HAZIRLAYIN

24- DİKKATİNİ DEVAM ETTİRME KONUSUNDA EKSİKLİĞİ OLUP OLMADIĞINI KONTROL EDİN

25- ONUN KAPASİTESİNDEN DAHA FAZLA BEKLENTİLERE GİRMEYİN

26- OKULU SIRADAN BAHANELERLE AKSATMASINA İZİN VERMEYİN , BU DURUMU DENETLEYİN

27- DERSLERİNE ENGEL OLABİLECEK İSTEKLERİNİ UYGUN BİR ŞEKİLDE SINIRLAYIN

28- ONU DERS VE SINAVLAR KONUSUNDA PANİĞE SEVK ETMEYİN

29- HER GÜN DÜZENLİ DERS ÇALIŞMASINI SAĞLAYIN

30- DÜZENLİ ÖĞÜNLER ,GIDA ALIMI VE ÇEŞİTLİLİĞİNİ SAĞLAMAYA ÇALIŞIN

31- ONUN KABİLİYETLERİNİ YÖNLENDİRİN VE GELİŞMESİNİ SAĞLAYIN

31- ONUNLA MÜMKÜN OLDUĞU KADAR NİTELİKLİ ZAMAN GEÇİRİN

32- UYKU DÜZENİNİN BOZULMAMASINI SAĞLAYIN

33- HAFTA SONLARI VE YAZ TATİLLERİNDE YETERİNCE DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN

34- OKULDA YOLUNDA GİTMEYEN ŞEYLERE KARŞI UYANIK OLUN

35- YAŞITLARI VE BAŞKALARI İLE ONU KIYASLAMAYIN

36- ONUN İLE OKUL VE DERSLER HAKKINDA BELLİ ARALARDA DURUM DEĞERLENDİRMESİ YAPIN

37- ONU ARKADAŞLARI İLE REKABETE SÜRÜKLEMEYİN

38- ÇOK AŞIRI DERS ÇALIŞMASINI SINIRLAYIN

39- ONUN HOBİLERİNİ ARTIRIN , DERS DIŞINDA HOBİLERİ İLE İLGİLENMESİNİ SAĞLAYIN

40- ONUN HER ZAMAN İÇİN YANINDA OLDUĞUNUZU DEVAMLI HİSSETTİRİN

41- KÜÇÜK PROBLEMLER BÜYÜMEDEN ZAMANINDA MÜDAHALE EDİN

42- DERS ÇALIŞIRKEN BELLİ ARALARLA DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN

43- DEFTER VE KİTAPLARINI DÜZENLİ VE TEMİZ KULLANMASINI SAĞLAYIN

44- KAPASİTESİNİN ALTINDA UYARI DÜZEYİ DÜŞÜK BİR SINIFTA İSE OKUL İLE DURUMUNU GÖRÜŞÜN

45- BAZI DERSLERDE BİRLİKTE ÇALIŞARAK ONA DESTEK OLUN

46- ÇOCUĞUNUZUN GÖRME VE İŞİTME PROBLEMİ OLUP OLMADIĞINI DEĞERLENDİRİN

47- BEKLENENİN ÇOK ALTINDA BAŞARI DURUMUNDA ÖZEL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE DİKKAT EDİN

48- SPORTİF FAALİYETLER İLE DERS DIŞI DİNLENMESİNİ SAĞLAYIN

49- OKUL İÇİ SOSYAL ETKİNLİKLERDE ONU CESARETLENDİRİN

50- AİLEYİ ETKİLEYEN STRES ETKENLERİNİN OKUL BAŞARISINI DÜŞÜRECEĞİNİ UNUTMAYIN

51- ANNE VE BABANIN YALNIZ BİRİNİN OKUL KONUSUNDA DESTEĞİNİN TAM OLARAK YETERLİ GELMEYECEĞİNİ , HER İKİ EBEVEYNİN BİRLİKTE GEREKEN ÖNEMİ VERMESİ GEREKTİĞİNİ UNUTMAYIN

52- ONUN ZİHİNSEL YETENEĞİNİN EZBER VE TAKLİTE GÖRE DEĞİL , MANTIK VE ÜRETKENLİĞE DAYALI OLMASI KONUSUNDA YÖNLENDİRİN



YAZI NO:-1
ÖĞRENMENİN YEDİ PRENSİBİ
Su anda kurumlarımızın çoğunda hakim olan demode öğrenim anlayışına göre, bilgilerin insanların kafalarına doğrudan doğruya depolanabileceği kabul edilmektedir. Öğrenme bilgilerin, öğrenenin zihnine transferi süreci olarak görülmekte, öğretme ise bu transferi etkili kılacak şekilde paketleme işlemi şeklinde ele alınmaktadır. Öğrenme konusunda araştırmalar yapan IRL adlı bir enstitü, yeni bir yaklaşımla öğrenmenin dünyayla etkileşimden ve zekanın tecrübeden ayırt edilemeyeceğini vurgulamaktadır. Bu enstitü öğrenme hakkında yedi prensip belirlemiştir.
1. Öğrenmenin sosyal boyutu çok önemlidir.
Okullar ve işyerleri çoğunlukla elemanlarını şu hatalı tercihi yapmaya zorlar: öğrenmek veya sosyal faaliyetler yapmak. Belli bir meslek sahibi yetişkinleri başarılı ve üretken kılan en önemli unsurlardan biri, iş hayatlarıyla sosyal hayatlarını entegre etme yetenekleridir. Bu insanlar şahsiyetlerini ve sosyal ilişkilerini işleri, bilgileri ve topluma katkıları bünyesinde geliştirirler. Halbuki toplumumuzdaki öğrenci ve işçilerden farklı davranmaları beklenmektedir.

2. Bilgiler toplulukların hayatlarıyla entegre haldedir.
Bilgi, faaliyet ve sosyal ilişkiler birbiriyle çok sıkı irtibat halindedir. Bu bir aile için de geçerlidir, bir bilimsel araştırma grubu, bir spor takımı, bir müzik grubu veya bir tasarımcılar ekibi için de. Müşterek bir girişim çerçevesinde biraraya gelen insanlar işleri yapma, konuşma, anlaşma yolları geliştirip bu metot, prensip ve değerleri paylaşırlar. Bu oluşumları "icraat toplulukları" şeklinde tarif etmek mümkündür, zira elemanlar sadece üye olmakla kalmamakta ortak iş yapma usulleri de kullanmaktadırlar. Her fert birçok icraat topluluğuna üyedir ve üye olmak için gayret eder. Bu topluluklarda sosyal ilişkiler, faaliyetler etrafında teşekkül eder, faaliyetler ilişkilere göre şekillenir, belli bilgiler ve uzmanlıklar fertlerin kimliklerinin bir parçası haline gelir ve onların topluluktaki yerini belirler. Müşterek bilgiler bu faaliyetin temelini teşkil ettiği için öğrenme bir topluluğa üye olma ve sosyal faaliyetlere katılma aracıdır.

3. Öğrenme bir üyelik faaliyetidir.
Öğrenme tek başına bir ferdin faaliyeti değildir, başkalarıyla birlikte iş yapmak için önemli bir araçtır. Öğrenmek bir insanın yeni icraat topluluklarına girmesini, bunlara katkıda bulunmasını ve sürekli olarak yerini gözden geçirmesini mümkün kılar. Her öğrenme faaliyeti ferdin kimliğinde ve toplulukla ilişkisinde bir değişiklik getirir. Öğrenme motivasyonunun artırılmasında, "katılım" arzusu ile bu katılımı mümkün kılmada yeni bilginin rolü çok önemlidir. Başka bir ifadeyle, bir topluluğun icraatına katılmak isteyen ve yapacağı katkıları değerli kılacak yeni ve önemli bilgilere sahip kişilerin öğrenme motivasyonları yüksektir.

4. Öğrenme pratikte bulunmaya dayanır.
Sınıflarda bilgi soyut olarak sunulur ve öğrencilerden bu bilgileri yine soyut performanslarla sergilemeleri beklenir. Bilgiler dünyada saf halde bulunmazlar. İnsanlar sabırlı bir gayretle, birçok durum ve faaliyette yaptıkları gözlemler, edindikleri tecrübelerle bu bilgilere ulaşırlar. Ömür boyu öğrenen üretken bir insan, yeni durumlara kolayca ve hızlı bir şekilde adapte olup öğrenmesine devam eden ve her hali bir öğrenme haline çevirebilen insandır. İnsanlar yeni bir faaliyetle meşgul olduklarında veya yeni şartlarla karşılaştıklarında, öğrenmelerine devam edebilmelidirler. Bu da yeni durumun özelliklerini, daha önceden bildikleriyle ilişkisini, nelerin öğrenilmesi gerektiğini ve üretken olmak için ne tür yeni bilgilere ihtiyaç olduğunu tasavvur etmeyi gerektirir.

5. Katılım ve yetkilendirme ayrılmaz bir bütündür.
Fertler kimliklerini bir topluluğa yaptıkları katkıya göre algılarlar. Bir topluluğa anlamlı bir katılım, o topluluğun hayatını olumlu yönde etkileme gücünü gerektirir. Dolayısıyla en büyük öğrenme potansiyeli doğuran durumlar, katılımcıların anlamlı ve aktif roller aldığı durumlardır. Böyle durumlarda katılımcılar sadece kendilerini değil bütün bir topluluğu etkileyecek gerçek faaliyetlerle meşgul olurlar.

6. Öğrenememe katılımdan uzak tutulmanın bir sonucudur.
Öğrenme, erişim ve imkanı gerektirir. İnsanlar marijinal veya deneme kabilinden bir üyeliğe maruz kaldıklarında öğrenmekte güçlük çekerler. Katılımla ilgili imtiyazların sınırlandırılması, anlamlı katkılarda bulunma hakkını da sınırlar, dolayısıyla yeni şeyler öğrenme fırsatları ortaya çıkmaz. Ayrımcılık ve hariçte tutma davranışlarının öğrenmeye çok büyük olumsuz tesiri vardır.

7. Toplumumuz ömür boyu öğrenen insanlardan oluşan bir toplumdur.
İnsanlar her zaman birşeyler öğrenmektedir, ancak öğrendikleri bu şeyler her zaman kendilerine veya topluma faydalı değildir. İnsanlar kendilerine icraat hakkı tanıyan ve anlamlı katkılarda bulunma yetkisi veren topluluklarda öğrenirler. Bir öğrenciyi, bir işadamını, bir bilimadamını, bir solisti veya bir çete üyesini motive eden işte bu duygudur.

Kaynak:IRL's Seven Principles of Learning: Challenging Fundamental Assumptions

Savaş Özdemir (Matematik Öğretmeni) Epsilon Eğitim Merkezi





4-ÇOCUĞUNUZUN ÖZGÜVENİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILACAKLAR



1- ONA SIK SIK SÖZ HAKKI VERİN

2- KENDİNİ VE DUYGULARINI ''NE DÜŞÜNÜYORSUN , NASIL HİSSEDİYORSUN'' GİBİ SÖZLERLE ANLAMAYA ÇALIŞIN

3- O KONUŞURKEN ONUN YÜZÜNE BAKIN VE CİDDİYE ALINDIĞINI HİSSETTİRİN

4- ONUN FİKİRLERİNE DEĞER VERDİĞİNİZİ HİSSETTİRİN

5- ONUN OLUMLU DAVRANIŞLARINI KESİNLİKLE TAKDİR EDİN

6- YAŞINA UYGUN GÖREVLER VERİN

7- VERİLEN GÖREVLERDEN SONRA BAŞARISINI TAKDİR EDİN

8- ONUN İÇİN ZAMAN AYIRIN

9- ONUN İLE DEĞİŞİK KONULARDA SOHBET ETME ORTAMI OLUŞTURUN

10- ONUN KORKU VE ENDİŞELERİNE SAYGI DUYUN

11- AŞIRI ELEŞTİRİCİ OLMAKTAN VE YARGILAYICI DAVRANMAKTAN KAÇININ

12- HATALI DAVRANIŞLARINI KONUŞARAK UYARIN VE ONA DOĞRU OLANI ANLATIN

13- BAŞKALARI YANINDA ONU KÜÇÜK DÜŞÜRMEYİN

14- ONUN BAŞARISIZLIKLARINI BÜYÜTMEYİN

15- BAŞKALARI İLE ONU KIYASLAMAYIN

16- KABİLİYETLERİNİ FARKEDİN VE TEŞVİK EDİN

17- ONU SOSYAL ORTAMLARDA BULUNMAYA CESARETLENDİRİN

18- TOPLULUK İÇERİSİNDE SÖZ ALMASINI TEŞVİK EDİN

19- ONU ÇOCUK OLARAK GÖRMEYİP , VARLIĞINI ÖNEMSEYİN

20- YAŞINA UYGUN OYUN FAALİYETLERİNİ DESTEKLEYİN

21- ONU SIK SIK SEVDİĞİNİZİ SÖYLEYİN

22- ONUN İÇİN ÖNEMLİ OLAN ŞEYLERE SİZDE ÖNEM VERİN

23- ONUN ÖNEMLİ GÜNLERİNİ UNUTMAYIN

24- AİLE İÇİN VAZGEÇİLMEZ BİR KİŞİ OLDUĞUNUN ALTINI ÇİZİN

25- ONUN YERİNE YAPMASI GEREKEN ŞEYLERİ SİZ YAPMAYIN

26- ONUN AİLE İÇİ BAĞLARININ KUVVETLENMESİNİ SAĞLAYIN

27- OLAYLARI HEP OLUMSUZ DEĞERLENDİRMEYİN

28- ONUN OKUL HAYATINA VE EĞİTİMİNE ÖNEM VERİN

29- SADECE ONUN İÇİN AYIRDIĞINIZ ZAMANLAR OLSUN

30- ONUNLA BERABER SOSYAL AKTİVİTELERDE BULUNUN

31- YANLIŞ VE UYGUNSUZ CEZALANDIRMADAN KAÇININ

32- ONDAN BEKLENTİLERİNİZ ÇOK AŞIRI OLMASIN

33- ONUN FARKLI VE GELİŞMEKTE OLAN KİŞİLİK YAPISI OLDUĞUNU UNUTMAYIN

34- ONUN İÇİN MUTLU VE HUZURLU BİR AİLE ORTAMI SAĞLAYIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder