20 Şubat 2009 Cuma

(112) ACİL YARDIM ve KURTARMA HİZMETLERİ

T.C.

SAĞLIK BAKANLIĞI

İSTANBUL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

(112) ACİL YARDIM ve KURTARMA HİZMETLERİ

Kalp krizi, zehirlenme, trafik kazası gibi acil durumlarda, yaşam kurtarıcı etkinin sağlanabilmesi için, ileri düzey yaşam desteğinin erken dönemde başlatılması gerekmektedir. Hastane hizmetlerinin olay yerinde başlatılabilmesi amacıyla, İstanbul Sağlık Müdürlüğü, 14 Mart 1994 tarihinden bu yana Acil Yardım ve Kurtarma Hizmetleri’ni sunmaktadır.

Hizmet, telefonla 112 No’lu acil yardım hattının aranması üzerine, başlamaktadır. Telefona cevap veren sağlık personeli, olayla ilgili adres, olayın türü, etkilenen kişi sayısı gibi bilgileri aldıktan sonra, bölge istasyonunda her an hazır bekleyen acil yardım ekibine telsizle aktarmaktadır. İhbarı alan Doktor, Hemşire ve Şöförden oluşan sağlık ekibi, tam teşekküllü ambulansla süratle olay yerine ulaşmaktadır. Böylece acil hasta veya yaralıya en kısa sürede tıbbi müdahalenin başlatılması amaçlanmaktadır.

Acil Yardım İstasyonları, il düzeyinde, trafik akışı, yoğunluğu, nüfus yoğunluğu, hastaneye uzaklık gibi özellikler göz önünde bulundurularak olay yerine en kısa sürede ulaşılmasına yönelik planlanmıştır.

Çoğu kez, olay yerinin telaşı içerisinde ambulans çağrılması ihmal edilmektedir. Ambulanslarda şokla mücadele ve yaralıların zarar vermeden taşınmasına yönelik tıbbi donanım bulunmaktadır. Bu nedenle yaralıların ambulans beklenmeden başka bir araçla taşınmaları sakınca yaratmaktadır. Ayrıca en uygun koşullarda bile ambulansın olay yerine ulaşması birkaç dakika sürecektir. Bu süre içinde, ilkyardım uygulanması gerekebilecektir.

Acil durumlar beklenmedik zamanlarda oluşur ve ilk görenler genellikle sağlık personeli değildir. Bu nedenle acil bir durumla karşılaşıldığında gerekli ilk müdahalenin yapılabilmesi ve vakit kaybetmeden Acil Yardım Ambulansı çağırılması için toplumun ilkyardım konusunda bilgilendirilmesi, gerekmektedir. Ölüm ve sakatlanmadan korunmada toplumun da ambulans ekibi kadar sorumluluğu bulunmaktadır.

Unutmayın, ambulans çağırılmadan gelmez !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder