23 Ekim 2011 Pazar

AVRUPA’DA INTERNET ÜZERİNDEN ALIŞVERIŞ YAPANLAR DÖRT FARKLI GRUBA AYRILDI

AVRUPA’DA INTERNET ÜZERİNDEN ALIŞVERIŞ YAPANLAR DÖRT FARKLI GRUBA AYRILDI

Forrester Research isimli araştırma firmasının yeni bir raporuna göre Avrupalı Internet kullanıcıları online alışveriş konusuna giderek daha olumlu yaklaşıyorlar. Fransa, Almanya, İsveç, Hollanda ve İngiltere’de Internet kullanıcılarının sadece %4’ünün online alışveriş yapmış olmasına rağmen, alışveriş yapanların %90’ı çok kısa süre içinde yeniden online alışveriş yapacaklarını söylüyorlar.

Forrester, Avrupa’daki online nüfusu elektronik ticaret (e-ticaret) hakkındaki yaklaşımlarına göre dört gruba ayrılıyor:

Öncü Internetçiler ABD’deki ilk e-ticaret kullanıcılarına benziyorlar. Bu grup genel olarak şehirde yaşayan, yüksek gelir grubuna mensup, yüksek öğrenimli orta yaşın altındaki erkeklerden oluşmaktadır. Bunlar Avrupa’da e-ticareti ilk benimseyen kesimdir ve Internet’teki mağazalardan kaset, CD, kitap ve yazılım benzeri ürünleri tercih etmektedirler. Öncü Internetçilerin %60 online bankacılık hizmetleri kullanmakta, %36’sı ise Internet üzerinden hisse senedi işlemleri gerçekleştirmektedir.

Gelecek Nesil online müşteriler Internet kullanmaya çok kısa bir süre önce başlamış olmalarına rağmen, Internet ortamının güvenliği konusunda şüphe duymamakta ve haftada ortalama 5.4 saati Internet’le uğraşarak ekran başında geçirmektedirler. Alışveriş eğilimleri sinema, tiyatro biletlerinin satıldığı ve benzeri hizmetlerin verildiği sitelere yoğunlaşmaktadır. Bu grup diğerlerinin arasında fiyata en hassas olanıdır.

Gelecekteki Müşteriler ise iki yıl veya daha kısa bir süreden beri Internet’le uğraşan fakat henüz hiç online alışveriş yapmamış kesimdir. Bu grup Internetin güvenliği ve gizliliği hakkında şüphe duymakta ve e-ticaretin sunduğu avantajları göz önüne almamaktadır.

Avrupalı Internet kullanıcılarının %40’ı Alışverişi Erteleyen kategorisindedir. Bu gruptakiler gelecek altı ay içinde kesinlikle e-ticaretle ilgilenmeyeceklerini söylemektedir. Forrester analistleri Avrupai tarzda, müşterilere yönelik bir e-ticaretin 2005 itibarıyla daha belirgin olacağını konusunda tahmin yürütmektedirler. Online nüfusun hızla artmasıyla Internet üzerinden perakende satış yapan firmalar, Fransız kullanıcılar için modaya, Hollandalı kullanıcılar için fiyata avantajlarına yönelmek gibi faklı ülkelerdeki zevklere hitap eden duruma geleceklerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder